Echt of nep?

Hi, eerst even een korte intro. ik ben een klein jaar geleden weer gestart met het verzamelen van pokemon kaarten. In de loop diverse collecties opgekocht om mijn eigenste aan te vullen / nettere kaarten omwisselen en de rest verkopen.

in deze tijd ben ik diverse neppe kaarten tegengekomen. Nu lijkt de volgende kaart in eerste instantie ook 100% fake, echter…

als ik de kaart voel/buig en vergelijk met andere kaarten komt deze exact overeen. Ik zie geen afwijkingen in de tekst, raar lettertype of iets dergelijks. Als ik de print bekijk, lijkt het patroon ook helemaal te kloppen, alleen is hij wel echt heeel erg licht qua kleur, op de achterzijde. De print lijkt imo wel geheel overeen te komen, vandaar toch een lichte twijfel. Gezien het (indien wel echt) een hele mooie, waardevolle kaart betreft dacht ik voordat ik hem daadwerkelijk weggooi ga ik het nog even navragen bij echte experts. Hebben jullie weleens een echte kaart gezien, waar de kleur zover afwijkt? Of is het wel “gewoon” een nepperd.

ik hoor graag jullie mening, wordt zeer gewaardeerd!

dtahta


Reacties

  • Deze lijkt wel orgineel. Heb je hem vergeleken met andere base set kaarten??

    “We do have a lot in common. The same earth, the same air, the same sky. Maybe if we started looking at what’s the same, instead of looking at what’s different, well, who knows?” – Meowth

  • Yes, ik heb hen vergeleken met andere kaarten uit dezelfde serie. Voor mijn gevoel komt hij geheel overeen met de andere kaarten.

    de achterzijde is echt er wel echt heel erg licht;

    heb je ooit eerder een echte kaart gezien/gehoord met een grote afwijking van de achterzijde qua kleur?

    sowieso al bedankt voor je reactie!

  • Achterzijde kan komen door in de zon gelegen te hebben.

    De beste test voor jezelf die ik heb gevonden is door middel van de zaklamp op je telefoon te gebruiken. Zet deze aan en houd 'm tegen de pokeball op de achterkant van de kaart. Als de kaart echt is schijnt de zaklamp er niet doorheen. Is de kaart nep.. dan zie je het lampje er op de voorkant doorheen komen.

  • Goede tip inderdaad. Voornamelijk omdat nep kaarten slechte kwaliteit papier en stickers hebben.

Log In of Registreer om te reageren.